entropia | RE—KONSTRUKCJA W PROCESIE
 
 
 
 
 
 
 

Fot. Mira Boczniowicz (dokumentacja aktywna), Karol Krukowski, Mariusz Jodko

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Entropia rośnie v. 3.0 | Entropy increases v.3.0

RE—KONSTRUKCJA W PROCESIE | RE—CONSTRUCTION IN PROGRESS

pokaz | zdarzenie | muzyka | screening | event | live music

23.02.2018 godz. 19:00 | piątek

friday, 23 february 2018, 7:00 PM

wstęp wolny | admission free



projekcja, filmy 16 mm:
Alicja i Mariusz Jodko
muzyka na żywo:
Andrew Dixon (gęśle)
działania /lista otwarta/:
grupa AMEN [Marcin Mierzicki, Piotr-Marcin Stapiński], Julita Gielzak, Marcin Harlender, Alicja Jodko—Andrzej Rerak, Małgorzata Kazimierczak, Jerzy Kosałka, Anna Płotnicka, Beata Rojek, Kamila Wolszczak
dokumentacja aktywna:
Mira Boczniowicz
kooperacja:
Maciek Bączyk, Andrzej Kieć
menu — zaskakujące i bardzo na temat:
Małgorzata Rachańczyk alias Panda i Marcin Piątkowski

fotorelacja fb:
https://www.facebook.com/pg/galeria.entropia/photos/?tab=album&album_id=796944140494883

...............

30 lat temu z inicjatywy Alicji i Mariusza Jodko rozpoczęła działalność Galeria Entropia, która funkcjonuje do dziś jako Instytucja Kultury m. Wrocławia.

Podczas otwarcia pierwszej wystawy 23.02.1988 roku /malarstwo i rysunki Andrzeja Reraka/ miała miejsce multiprojekcja filmowa z taśm 16 mm autorstwa pomysłodawców Galerii. Była to swoista manifestacja zainteresowania procesualnością, „płynnością” form w naturze i sztuce oraz entuzjazmu działania, akcji. Z perspektywy czasu można uznać, że pokaz ten adekwatnie oddawał ducha Entropii oraz wskazywał na multimedialne tropy obecne od początku w programie Galerii.

Pokazem 23.02.2018 roku nawiązujemy do tego momentu i tego celuloidowego medium. Ale na tym nie koniec! Grę z czasem i pojęciem entropii podejmie tego wieczoru kilkoro świetnych artystów. Przewidujemy też inne atrakcje i zaskakujące, tematyczne menu.

Zapraszamy!

……………

„Re-konstrukcja w procesie” rozpoczyna całoroczny projekt „Entropia Rośnie v.3.0” (wersja 3.0), który odnosi się zarówno do historii jak i współczesności, a rok 2018 Galeria ogłasza Rokiem Entropii…

Podłącz się!

więcej: http://www.entropia.art.pl/view_project.php?id=19

...............

fb:
https://www.facebook.com/events/223504958219372/

...............

fot.1 Rekonstrukcja w procesie
fot.2 Mariusz Jodko, Wrocław ul. Rzeźnicza, lata 80 XX w., pierwszy szyld Entropii
fot. 3,4,5, Andrew Dixon /geśle/
...............

30 warstw Entropii
— działanie na żywo Kamili Wolszczak

Warstwy to działanie przestrzenne zapisywane w notesach od 2012 r. Polega ono na zbieraniu śladów z miejsc które są dla artystki istotne, za pomocą taśmy samoprzylepnej. Plastikowe, lepkie, horyzontalne warstwy zbierają mikrodrobiny z otaczającego nas świata, a wklejone w notes stają się archiwum danej chwili.
Z okazji Re-konstrukcji w procesie, artystka - rówieśniczka Entropii, zaprosi uczestników wydarzenia do partycypacji i wspólnego stworzenia trzydziestu osobistych warstw.

...............

Andrew Dixon (gęśle)

Andrew Dixon (urodzony w 1960, w Sydney, Australia) skonstruował elektryczną gęślę zwaną Big Stick/Duży Kij około roku 2000. Zbudowanie tego instrumentu zasugerował mu jego długoletni przyjaciel, muzyczny partner i pół-szaman Scott Hawkins. Big Stick/Duży Kij improwizował w UK jako podstawowe brzmienie ParaMusic Ensemble grając z muzykami takimi jak John Jasnoch czy Charlie Collins. Niedawno Kij i Dixon przenieśli się do Polski, głównie z powodu lasów, a później z powodu Brexitu i jadu jaki wygenerował. Był to prywatny Brexit Andrew i jego Kija. Już w Polsce Dixon i Kij zaczęli grać z Olą Kozioł pod nazwą Mutant Goat tworząc improwizacje na głos i dźwięk w bardzo niekonwencjonalnych miejscach. Ich spontaniczne performanse mają energetycznie współbrzmieć z miejscem. Mutant Goat wydał album, Yonder, w którym muzycy zajęli się krajobazem post-człowieczym. Dixon i jego Kij zaczęli grać niedawno solo, często w lasach i dla stworzeń leśnych.



Andrew Dixon (born 1960, Sydney, Australia) constructed an electric gęśla known as Big Stick around 2000. This instrument was suggested by a long-term friend, collaborator and semi-shaman Scott Hawkins. The Big Stick went on to play in English improv as the underlying drone of ParaMusic Ensemble with occasional collaborators John Jasnoch and Charlie Collins. More recently, Stick and Dixon moved permanently to Poland, initially for the woods but later to escape Brexit and all the venom that it generates. My own private Brexit. Once in Poland, Dixon and Stick were joined by Ola Kozioł in Mutant Goat to create a voice and drones improvisations in some unconventional sites. Live performances attempt to draw on the energy of the location. Mutant Goat released one album, Yonder, which addressed the post-human landscape.
Dixon, with the Big Stick, has more recently performed solo a number of times, particularly in the forests and for the forest creatures.