Szczyt Formy to cykl otwartych spotkań autorskich z artystami młodego i średniego pokolenia zajmującymi się szeroko pojętymi działaniami przestrzennymi [począwszy od rzeźby, poprzez instalacje, aż do działań perfomatywnych czy interwencji w przestrzeni publicznej]. |
Kuba Bąkowski
Pierwsza odsłona nowego projektu Bąkowskiego prezentowana w Entropii zainspirowana została wizytami artysty w LC. Bates Museum of Natural History w stanie Maine w USA. Muzeum powstawało na początku ubiegłego wieku z inicjatywy charyzmatycznego filantropa George'a Walter Hinckley'a i pozostało w niezmienionej formie do dzisiaj. Wypreparowane i eksponowane w sposób daleko odbiegający od nowoczesnych standardów obiekty - węże, insekty, tapiry, ogromne łosie czy złowiony przez E. Hemingwaya błekitny marlin, zestawione z gipsowymi popiersiami Lincolna, Shakespeare'a i inych historycznych postaci tworzą prawdziwy gabinet osobliwości. Przypominają kolekcję dziewiętnastowiecznego naukowca-odkrywcy, obsesyjnego podróżnika - kolekcjonera. m.s. ___________________ Kuba Bąkowski Twórca video-instalacji, fotografii, projektów multimedialnych. Studiował w ASP w Poznaniu ( dyplom w 2001 roku). Znakiem rozpoznawczym sztuki Bąkowskiego jest utopijny a przy tym ironiczny charakter jego działań artystycznych, chęć konfrontacji świata realnego ze sztucznym, generowanym przez elektroniczne media oraz porzewrotne poczucie humoru. Wielokrotnie podejmował temat pokonywania siły grawitacji i ograniczeń własnego ciała. W 2002 roku w pracy Lekki w Eterze (2001-2006) oddał ironiczny hołd Gagarinowi, a rok później, w ramach projektu Testy Lotnicze (2003), stworzył machinę unoszącą w powietrze wielkoformatową fotograficzną podobiznę jej konstruktora - alter ego artysty. W pracach wideo odnosił się do fenomenu telewizji, wykorzystując ją jako materiał i podmiot dzialania artystycznego. W 2004 roku pojawiał się każdej nocy między wrześniem a listopadem w Programie Drugim Telewizji Polskiej, gimnastykując się i medytując na jego ekranie kontrolnym. TV Zero Zones była unikatową realizacją artystyczną polegającą na interwencji w strukturę telewizyjnej emisji w czasie jej trwania. www.kubabakowski.net Kuba Bakowski Author of video installations, photographic and multimedia projects. Studied at the Academy of Fine Arts in Poznan. Projects of utopian and, at the same time, ironic nature, a desire to confront the real world with the artificial one generated by the digital media, and a perverse sense of humor become Bakowski's trademarks. His video works commented on the phenomenon of TV, using the geometrical image of the tv-test-card. In 2004, he appered on the public TVP 2 (Telewizja Polska) channel for two months, exercising and meditating, late at night, after the day's programme has ended, against the colourful background of the test pattern (TV Zero Zones). In his latest works, exploiting, in a perverse manner, the SF image vocabulary, Bakowski creates quasi-futurological scenes modelled upon NASA photographs combined with added text (Museum Of Earth On 433 Eros) as well as uses props like medicine pills and sewing pins to create fake, but suprising realistic, landing modules or research devices (Spaceships, Explorers, Samplers and Other Explorative Devices). Bakowski often reaches for a convention that could be described low-tech cyberpunk: the human being is in a state of symbiosis with technology here, while at the same time being oppressed by it (A Boy And His Dog). Then, Ursa Major (Big Dipper) is a photographical project where people invited by the author using different sources of light are supposed to make a luminous drawing of Ursa Major (Big Dipper), a constellation well-known the world over. Crucial for this project is the context in which following photographs are created. Ursa Major. International Street 64/66A was realized by a group of fellow neighbors from an apartment building. They walk out on the roof and holding lighted bulbs are creating the Ursa Major constellation on the evening sky. web page: www.kubabakowski.net |
|